Thursday, February 4, 2010

warkah untuk bakal bapak mertua

sungguh, sebenarnya..
kekaseh saya telah berjanji untuk pinjamkan saya tumbdrive dia pada dua hari lepas.
ini kerana,
super stick yang ada pada saya terlalu berteknologi
hinggakan mak cik-makcik di kedai komputer hampir mematahkannya.
dan..kekaseh saya berjanji akan berikan kepada saya pada hari ini.

akan tetapi,
hari ini, semasa dia bersiap-siap untuk datang kepada saya,
abahnya telah menalipon.
meminta kekaseh saya untuk pulang kerumah.
menurut kekaseh saya,
abahnya mahu pulang ke kampung.
seberapa segera.

dengan rasa buat-buat tabah,
saya relakan kekaseh saya menunaikan hasrat abahnya.
abahnya abah saya juga..nanti

pabila sampai di rumah,
kekaseh saya maklumkan yang abahnya semacam tidak berhajat meneruskan perjalanan.

oleh yang demikian,
saya meminta kekaseh saya tanyakan status perjalanan mereka.

namun begitu,
kekaseh saya enggan.
diminta saya yang tiada kena mengena pula tanyakan.

disebabkan saya chomel dari kekaseh saya yang comot,
saya telah mengirim satu warkah kepada kekaseh saya untuk diforwardkan kepada abahnya.

saya amat tidak pandai dalam menyulam kata-kata.
jadi, saya tidak tahu sama ada kekaseh saya sanggup atau tidak meng-forward-kannya kepada
bakal bapak mertua saya.

***

"kehadapa abah yang disayangi,
kiranya abah berhasrat untuk menangguhkan perjalanan atau membatalkan terus niat
untuk balik kampung, usahlah abah ragu-ragu untuk maklumkan kepada anakndamu ini.
arakian kiranya tak jadi, anakndamu ini berhasrat untuk g dating.."

3 comments:

ultraman said...

dah ok dah tue warkah tue..cuma perkataan dating tue terlalu advance jd disyorkan guna perkataan bercinta..

sekian,
ultraman

chafizomie said...

heh. tak pe...kalu abah ehh..pakcik tatau bole tanye makcik dating tu ape?

Anonymous said...

wekkkk