Tuesday, February 26, 2008

mak cik yg sibuk berkempen...



aku tgk buletin utama td. n.....da cte sal makcik ni yg dok kt terangganu bertanding sbg calon bebas.

aku xsure plak makcik ni umo bpe....tapi dlm penglaporan tu dia cakap org kampung panggil dia tok. maknanya..............bukan muda lagi la kan.... aku tgk pun mmg bukan muda lagi.

n kalo nk tau, dia g berkempen dari umah ke umah. nek basikal plak tu....otak jahat aku ter-pk gak kot2 tok ni dh xlarat nk menjerit2 menabur janji2 (0). n............dia g berkempen kt org yg baya2 dia plak.. betul... pastu dgr gak dia kata yg kalo dia jd wakil rakyat, dia akan tambah sekolah, bt pejabat (kerajaan la kot), n aper lg ntah....aku xsure...

tapi pastu aku ter-pk, eh eh..............
1.boleh ker tok neh jadi wakil rakyat??
2.tahan ker dia kalo kena hentam ngan rakyat cam aku?
3.camne nk uruskan keperluan rakyat dalam zaman angkasa ni kalo xmampu dr segi kudrat, pengetahuan n teknologi??
4.baper org sgt yg akn undi dia coz ms kempen pu dia g berkempen ngan org2 baya dia jer....
5. sepanjang mana langkah dia coz kalo tgk dia pun...dh tau yg xseberapa sgt kudrat dia..
6. da ker org nk undi dia coz skang zaman utk org muda...(kononnya..). nk harapkan undi dr org2 dah berumo, 6t org muda cakap yg zaman bg org2 berumo dah berakhir......

hmmm......macam2 yg berlaku skang ni....
dalam kes ni aku bukan nk kecilkan kemampuan makcik ni tapi memuji keberanian n perjuangan dia sb bg dia, umo bukan penghalang. aku rasa dia pun tau yg dia xberteknologi n x reti melobi org beso2.... tp dia tetap ingin berjuang. di terangganu plak tu. tempat yg BN nk buat kubu diorg....n sebagai calon bebas plak. haha....kj pun kalah ngan semangat dia.

ntah la...............huhu.. aku begitu dan aku begini...

1 comment:

chafizomie said...

err...nurul izzah pun bertanding gak bagi kawasan lenbah pantai..
aku xtau pe pun sal dia...6t lah aku carik info sal dia. tapi dia ni digelar puteri reformasi.... nmpk pun orgnye cam sopan, cantik, lemah lembut n berjiwa kental. btl ke x, semua org da penilaian masing2....