Thursday, November 6, 2008

gajah perlukan 50,000 kcal sehari berbanding manusia.betul

ini bukan soalan teka-teki.ini soalan exam.

56. Kenapakan kita perlu rehat yang secukupnya?

A. Hormon tumbesaran dikeluarkan secara maksimum.
B. Menggalakkan pengaliran darah ke organ dalaman.
C. Detoxifikasi.
D. Semua di atas.
E. Supaya ceria keesokan hari

jawapannya...

F. Aku kan baby Einstein, mesti la kena cukup rehat.

*
*
*

74. "Jadikan makanan anda sebagai ubat dan jadikan ubat itu
daripada makanan", adalah
kata-kata pujangga dari
Menteri Kesihatan Malaysia, Dr. Chua Soi Lek.


A. Betul
B. Salah

jawapannya...

C. Aku akan jawab bila aku jumpa dia nanti. sekarang aku pulak nak tanya...
siapa Menteri Kesihatan Malaysia hari ini?

tak apalah, nanti aku tanya Khaled Nordin

5 comments:

~wandie~ said...

sape aku n sape kamu??? hehehe

Anonymous said...

soalan 74: disebabkan kenyataan itu datangnya dari chua soi lek, besar kemungkinan wartawan salah petik kata-kata bekas menteri kesihatan itu. soi lek bukan bercakap tentang ubat tapi s*ks.

kah kah kah

Anonymous said...

salam ziarah~
thanks for visiting my blog

Sakiinah said...

saye xnak amik psikologi kesihatan. hahaha confirm physco mcm u ;P

p/s: mcm mana leh terlepas blog cokodok hahaha i xdak blog baru. jgn nk memandai hehe

chafizomie said...

sumee: kamu tanya aku?

jebatsari: heh. wartawan mana agaknya tu...

chaq: ye. kunjung-mengunjung amalan mulia

saki chan: makin psiko, makin comel..
blog baru? aisyeh..malunye. mati-mati ingat blog u.heh