Saturday, May 10, 2008

jangan saman aku...


Ari ni cter kes saman menyaman laks... >juga gambar hiasan....>> wawawa

seingat aku, kes saman pertama yang buatkan aku sedar sal kes2 saman ni difailkan masa aku form 5 or form 4. Kes ni kalo x silap budak sekolah yang failkan saman kt sekolah dia.tapi sb aper eik...lupa arr. 3 juta babe dia saman.

Plaintif pertama, pihak sekolah. Plaintif kedua, Kementerian Pelajaran. Plaintif ketiga lak kerajaan Malaysia. Pergh!! Gila siot budak ni. Anak orang kaya mana la kan yang bodoh siot g saman sekolah sendiri.

Hmm...dh tentu arr ni bukan kes saman pertama yang melibatkan budak2 hingusan ngan kerajaan Malaysia. Pada aku ngan situasi politik skang ni, kes saman menyaman sampai berjuta2 ni bukan kes2 ekslusif dah. Tapi macam saman trafik laks...hari2 der je orang kene saman.

Zaman skang zaman menteri2 hingusan lak men saman2. Nk carik publisiti ke, nk kaya cepat ke, mmg suke nek turun mahkamah ke....ntah arr.

Antara yang penah aku dengar..........Datuk Seri Dr. Anuar Ibrahim penah saman Tun Dr. Mahathir sebanyak RM 100 juta. RM 100 juta babe!! Kaya tahap gaban kalo menang kes tu. DSAI saman sebab dakwa Tun yang ‘humban’ dia ke penjara dulu nun. Haila.....

Pastu bulan lepas aku dgr lagi yang DSAI saman sorng ahli politik sb mengeluarkan kata2 nista (nista dalam kes ni xsama ngan makna nista bg aku n mungkin juga xsama bg x-rumate aku n lagi2 la xsama bg orang2 yang langsung xder kaitan ngan aku!) semasa berkempen mac lalu.

DSAI kata, dia telah alami kemurungan, kurang keyakinan, imej tercalar n bla bla bla.... pastu skali dia saman si mangkuk hayun yang berkempen sms pilihanraya ari tu nun sebanyak RM 10 juta. RM 10 juta weh....bukan sikit yang kononnya sbg ganti rugi teladan. Ganti rugi kemaluan

(kemaluan ker??) n bla bla bla . Jangan2 dia x rasa apa2 pun. Tapi wat2 rasa sb kalo wat camtu boleh saman org.huhu...aku kene saman x arr pasni? Waaa....waaaa....

Pergh.....senang betul nk wat duit kan.. tu belum kes blogger kene saman. Cikgu kene saman. Pengawal keselamatan kene saman. Tauke kedai kene saman. Suri rumah kene saman. Posmen kene saman n rakyat Malaysia lainnya.

Huhu...yg terbaru...kes Raja Petra ngan pe nama dia tu.....Syed Ahmad? Syed Idris?? Syed pe arr?? Yg meng_omen dalam blog tuh...ha....skang der kat jail [tapi skang dh kuar arr] didakwa dibawah akta Hasutan. Uish...agak2 aku dok posting camni neh....kalo menteri mane2 baca kene saman x arr?? Huhu....jangan saman aku. Aku orang susah!! Wawawwa...

No comments: