Thursday, May 8, 2008

ku......Bernama cinta



sekadar_gambar_hiasan... >

Bernama. Bernama. Bernama. Ni bukan kau yang BERNAMA cinta tu ekk...ni Bernama si agensi berita tu. Ayoy. Ko silap arr....aku dok bernama penang bukan aku jadi balaci DAP. Tapi kalo aku kt Dubai sekalipun, aku still akan jadi balaci kerajaan Barisan Nasional.

BERNAMA. Patut arr aku heran pesal xder story pun sal penang bila masuk bernama.com dulu. rupanya bila dah der kat sini baru tau yang kadang2 xder story pun reporter nk tulis. 2 ari aku kt sini, kadang2 sorang tulis 1 story jer. Sb.........selalunya bernama cover story sal kes besar2 jer n kes yang xder organisasi berita lain yang dibenarkan cover. So that organiasi tu kena BELI dari bernama arr. N kes remeh temeh lak kosmo! N harian metro akan buat.

Kosmo! Pergh....mana diorang korek story pelik2 ntah. X tau lak aku. Huhu...org yang nk tau berita penting akan baca utusan n org yang suke berita pelik2 ala-ala mastika ni akan pilih kosmo!! Mmg ideologi aku, tapi turut diakui oleh orang yang keje kat utusan gak. Aku xbersalah...

Harian metro lak, story dia macam report. Ala ala laporan khas gtu. Macam investigater paper pun ader gak. Siap x penah tulis tarikh laks tu.

Hmm...br aku perasan. Check it out!!

1. Bernama ditubuhkan dibawah akta parimen 1967 n mula operasi pada mei 1968.

2. Bernama adalah agensi berita yang tawarkan perkhidmatan penglaporan berita kepada organisasi media lain.

3. Bernama menjual berita mereka kepada organisasi media yg berminat n yg memerlukan.

4. Bernama berada dibawah kuasa kementerian penerangan

5. Akan ader n telah pun ader kes2 yang organisasi media lain yang x dibenarkan cover story sal sesuatu isu contohnye pc yg der kt kediaman Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang.

6. Saper yg wat hukum mandatori camni neh??

Intermission.....org yang wat hukum adalah orang yang sama wat keuntungan darinya.

Mandatori?? Aku xbersalah.

Wawawa....jangan saman aku. Aku orang susah!!

how can i say, aku mmg begini...

No comments: