Friday, May 16, 2008

Kebaya Jingga..Benarkah aku Bersalah?


Ari ni, aku der xsement kat jalan Masjid Kapitan Keling. aku baru tau xsement ni pagi tadi sebab semalam aku sampai umah pun dah kol 11.30 mlm. rumate baru dah tido, xkan nak kejut dia semata-mata nak tanya xsement jerr kan. huhuhu...disebabkan ari ni ari jumaat, aku pon decide la nak pakai kebaya purple [sb dh kene brainwash ngan kak aku sblum ni]. dengan segunung doa agar aku diberi keindahan penampilan tanpa menggugat keyakinan, aku pun main sarung jerr baju tu tanpa pk panjang..

kuar dari ofis, nek bas, n turun bas, keyakinan masih bersama aku...pastu masa nak carik tempat xsement lak, sesuatu yang aku panggil 'keyakinan' itu dah mula berkocak. sorang kata PCCC dekat ngan mahkamah. der yang kata dekat ngan jalan masjid india...n der jugak yang kata xtau.

tengah aku blur2 carik tempat tu...der la sorang hambah ALLAH yang baik hati tanya aku..nk g mana?? huhu...aku pon tunjuk arr ads yang aku simpan tu. sekali dia kata tempat tu jau. bukan area sini. ahh...sudah. then bla bla bla dia xbagi aku nek teksi sebab der banyak kes. [aku pu takut nak nek teksi] mggu lepas dia kata sorang chinese woman dah kene..huhu..tragisnye..

pastu dia tawarkan diri nk anto. pergh!! nk anto babe!! huhu...keterlaluan x kalo aku kata ni bala?? tp dia mmg nak tolong aku...huhu...masa tu aku dalam dilema. tapi nmpak dia macam ikhlas...n betul2 nak tolong.. then, aku setuju. sedeh siot masa tu...huhu...sebolehnya aku xmo nek moto ngan ajnabe... waaaa...waaaa tp dh darurat. mmg aku xtau tempat tu n xder idea langsung masa tu..sebab tu aku setuju.

bayangkan, pakai kebaya nek moto dengan org yang baru kenal 5 min.....haila...how can i say. masa tu mmg menyumpah diri sendiri. gatal sangat nak pakai kebaya. kalo takat nak tunggu ofis xper arr. waaa..waaa...sedeh xabis lagi.

bukan sedey sal tu jerr...huhu...prinsip aku, aper yang aku ada semuanya aku simpan untuk orang yang berhak. hanya pada yang berhak. tp td dh nek moto ngan hamba ALLAH tu... uwaaaa...uwaa... haila...pesal la aku xpakai kemeja jerr td....

pastu dah sampai, sekali dalam tu sume press chinese. der la 2 orang photographer tu indian n aku malay sorang. pergh!! ngan baju kebaya purple, sorang malay gurl yang comel, aku jerr malay dalam tu dah cukup tuk buatkan aku jadi perhatian diorang. tp aku tabik arr ngan diorang. layan aku macam aku vip dalam pc diorang. ye la...reporter datang nak cover story diorang tp tu la... skali pc dalam mandrin laks... xker ngaaaanga
-press_yang_dimaksudkan?? huhu

pastu kalo xsilap aku yang indian guy tu dari Bernama tv. huhu...aku menyerlah sangat ke sampat aku pon ko nak shoot?? akukah yang bersalah kalo aku perasan?? wawawa

honestly, press, staff or presiden PCCC tu layan aku mmg baik. siap janji lagi nak wat conference len in english lagi. siap der press yang tolong aku translate lagi. der jugak staff yang tolong copy dokumen yang aku jerr dapat. wala.....best gilerr..

then pastu aku balik ngan fazalah, press dari bharian tu. huhu...dh dia janji nak anto, layan arr... huhu..kali ni nek kancil..bukan moto. layan arr....pusing2 kot gurney pastu g makan kt dossert. huhu.. pastu si per ntah nama sorang lagi reporter tu..fairus kot.

ceh!! stament dia yang aku rasa cam nak argue bila dia kata..."malay gurl, kalo malay guy yang usik, diorang kata kata kita nak ngorat dia". begitulah serba siket statement dia. pergh!! kalo takat member2 yg aku mmg kenal, nak jerr aku argue. ni baru kenal 10 mint nk argue..kang masuk report aku men kasar laks. xpasal2 kene jumpa dekan. huhu...

wala...malas arr cter sal mamat tu..
how can i said, wat should i said.....aku memang aku...

No comments: