Thursday, April 17, 2008

Makanan orang kaya..


mengumumkan....kenaikan harga barangan seluruh Malaysia secara besar2an!! harap sume rakyat beli barangan buatan tempatan ye....ketidak sia2 jer ader Dasar Belilah Barangan Buatan Tempatan................_aper punya statement daa..

Harga roti Gardenia naik 10 peratus
KUALA LUMPUR 16 April - Harga roti, kek snek, ban dan rol jenama Gardenia naik antara 10 hingga 40 sen berkuat kuasa hari ini. >Utusan Malaysia

pasni, gardinea akan jadi makanan orang kaye2 laks... huhu... so sesaper orang susah cam aku, takat 5 bulan sekali nk makan roti gardinia tu bleh arr. tp kene menabung dulu arr. huhuhuh...

barang aper lagi yang x naik?? belacan? huh! sket ari lagi naik arr tu..
kalo dulu, aku g sekolah bawak 40 sen pun dh cukup. siap bleh masuk tabung lagi. skang. budak sek rendah pun bawak RM 2.00 [andaian]. tambang bas sekolah dulu 30 sen jer. last aku tau harga tambang bas sekolah 50 sen. skang ntah bper.... tu baru sekali naik. lagi baik kalo g nek basikal jer...peluh2 pun xder arr nk sakit hati tiap kali nk kuar duit membayo... _ideologi sendiri!!

haila...jangan sampai 1 tahap makanan kene catu sudah. masa tu KLCC tinggi langit pun xleh nk wat mende... LRT panjang tembok besar cina pun x guna...

how can i say.....aku itu dan aku ini.

No comments: