Monday, January 28, 2008

aku ada kerna kau ada..


argh........minggu ini adalah minggu paling tension aku dalam sem ni. erm...mungkin aku yang tak "kuat" kot sb tulah benda kecik camni pun dah rasa tension.

bermula minggu lepas..da latihan debat. dah dekat sgt dgn hari pertandingan ni...tp persiapan baru 30%. pada aku la sbg pengurus, banyakbenda lagi yang tak buat. 21 feb ni dah nak bertanding n minggu depan dah cuti. seminggu plak tu. bermulanya tension episod pertama. ya Allah...permudahkanlah segala urusanku..

minggu lepas jugak aku da destop indesign xsgmnt. tak abis lagi ni... 31 dah nak kena anto. camne nak bt bg gambo tu transparent n bleh da text atas dia. kalo publisher tu tau la. arghhhhh!! lagi satu, camne nak bagi nama vc dok kat bawah gambo dia.... tak leh letak la... dia xnampak. aku taya ckg baha pun dia xtau. anas tak tau, rizal xtau, alif tak tau, serina xtau......sapa yang tau?? tolong................... inilah tension episod kedua.

presentation lsp 403 plak. dah da idea...tapi nak elaborate plak xtau camne. ilham tak datang. 4 hari aku dok pk camne nak cte pun xtau. walhal presentation tu aku pilih tajuk yang senang jerr.... tension episod ketiga.
jumaat, sabtu n ahad lepas da kem ngan budak2 form6 dari sek2 area seberang. kem best tapi agak letih. biasa la...nama pun kem! yang tak tahannya...aku da presentation.................n preparation aku baru 25%. gila!! bleh gila aku camni. pincang gerak langkah...mana xnya, jasad da kat kem tapi hati tengah rusing sal presentation. aku nyaris kena present tadi. fuh!! so, tomorro are my turn. the flour is mine! fully prepare wannorhaspalela. u can do it!! trust yourself! kejayaan milik orang yang berusaha. tapi tetap rasa gak tension n inilah episod keempat ke-tensionn-an aku.

malam sabtu ari tu, aku sembang2 ngan abg azmil. dia da gtau yg mungkin dia kana g praktikal sem 2 sidang depan. alamak! camne ngan debat. dia kat xpa..bob da. tapi bleh ka?? cakap sal itu, sembang sal ini.. nak decide sapa yang nak jd wakil lagi, lemah dalam bukak konsep, format baru, da ura-ura dbt start 14 feb n macam2 lagi. gulp!! tambah lagi satu benda dlm senarai ke-tension-an aku. dan itulah episod yang kelima untuk slot tension ni.

semalam, da pesta pantun (PADU). BAKTI layak ke peringkat akhir. selain berminat, aku pergi sb dirasakan perlu walaupun letih. kat sana...., kadar ketensionan aku bertambah. mana xnya, team pantun berjaya rampas kembali piala 7 tahun berturut2. debat camna plak?? bila pk2 sal ni, nilah cabaran buat aku. aku bukan pemimpin n tak layak jadi pemimpin. camne la aku bleh terima jawatan pengurus ni. masa aku sembang2 ngan abg azmil malam tu, dia cakap masa zaman kak leeza dulu...ramai yang join debat. sampaikan orang bleh debat yang jadi pengurus. i got it! erm...saya dah usahakan n kerahkan 170% dari usaha saya untuk debat abg azmil.. tapi kalo tu belum cukup, itu kekurangan saya. ya Allah...aku xkuat utk ini..!!

amin, tahniah. aku jealous ngan ko. dalam satu ari...ko berjaya cipta dua kejayaan yang berbeza. berjaya sebagai pengarah projek n berjaya sebagai pengurus pasukan pantun. -sila beri tunjuk ajar!! sebenarnya, malam pesta pantun tu...aku da 2 sb kanapa aku balik awal.
1st. sb aku kena balik sorang.
2nd. aku tau bakti mesti menang. kalo aku tunggu, mulanya mesti seronok. tapi, semua da kat situ malam tu. pantun dah menang, debat camna? entahla....aku xleh berenti pk sal debat. please............................................................................................................help me!! -tension episod keenam.

tulah senarai2 benda yang membuatkan tahap ketensionan aku berepisod!! hmmm....mungkin aku yang terlalu pk sgt kot sal debat coz selain study, debat jatuh nom 2 dalam senarai benda2 terpenting dalam hidup aku di kampus ni.

amin, alif, korang amik la benda alah ni sidang depan.
@#$!%^&^$*()*^%$#@!....how can i say....akulah itu n akulah ini.

1 comment:

Anonymous said...

dear rumate ultraman..
rumate yg dsayangi..ultraman nak bg komen cikit sal nie coz ultraman rs kene bg hahaha..
frst of all ultraman nak mintak maaf sal debat coz takleh bagi komitmen 100% coz cam rumate ultramen bg tau debat no.2..sama cam ultraman debat no.2 gak jd tak bg tumpuan sangat..sorry lol yup..
kedua..ultraman takleh nak tlng sangat sal benda alah camnie terutama sal study coz rumate ultraman pun tau ultraman pun busy gak ngan cam2 benda alah study nie..(tp kalau perlu bantuan ultraman blh tlng sebaik mungkin)
ketiga, ultraman blh bantu adalah dngar luahan ati rumate ultraman..kalau tension ke, rasa nak nangis ke, nak marah ke (selalu jea tgk rumate ultraman tngh hot dlm blk..he3 tp tak luahkan), n apa2 jealah bagi tau jea, buat jea coz ultraman blh dngar n cuba bantu..kalu rumate ultraman tak bg tau camne la ultraman nak tau..
keempat..rumate ultraman nie mmng dr dulu lg jenis yg suka pendam prasaan n tak suka kongsi tp smtime we need 2 share ths feelings right?..
kelima, pendapat ultraman, rumate ultraman adalah sorng pengurus debat yg bagus,rajin n baik sangat he3..tp masalhnya adalah bukan kat rumate ultraman tp org lain..bdk2 tak nak bg komitmen yg lagi maha hebat dr kita (rumate ultraman, ultraman, amin, alif, jee..) yg sebenrnya kitalh yg paling busy dr mereka yg baru 1st year tue..(jst my opinion)
keenam,ultraman igt lagi janji rumate ultraman iaitu akn sentiasa senyum (rumate ultraman manis kalau senyum) tuk thn 08 nie walaupun apa masalah yg dihadapi akn try mntak bantuan kat org lain tp ultraman rasa rumate ultraman msh lagi tak tunaikan janji hehehe..
oklah setakat nie jea komen tuk hari ini..
p/s:mak oii panjang tul komen hari nie..tetiba dpt banyak idea tuk komen hehehe..