Sunday, January 20, 2008

o0o0..patut la..


hhmm...skang baru aku sedar kenapa aku terlalu "sukakan" seseorang. terutamanya yang telah memberitahu aku sesuatu yang aku xtau malah "menyedarkan" n "membangunkan" aku.
biasanya proses ni berlaku secara terus ant aku n orang2 itu. ia berlaku bila aku dengar, yakin n cerap. terus terang...aku susah nak "sukakan" seseorang...karapkali aku menilai dulu apa yang dia cakap . itu aku n ini aku.....!!
ermmm..biasanya orang2 yang aku "suka" ialah cikgu2 aku. orang yang aku yakin dengan apa yang dia katakan. contohnya macam ckg hamid, ckg izrie, sir robiin, mr. neoh, dr. sms, n dr tuah.. hmmm..kadang2 aku terfikir jugak...mungkin aku ego n mungkin juga aku da "sesuatu" sebab tu lah aku hanya dengar n cerap amanat2 orang yang aku rasa aku bleh dengar saja. (puji-pujian selayaknya hanya untuk ALLAH..)
kenapa mereka?? hmm..sb mereka tunjukkan aku "sesuatu". tapi aku tetap x abaikan pandangan2 lain..
satu lagi sikap aku yang aku xleh ubah...aku xpandai berpura2..cuma kadang2 da jgk rasa mcm hipokrit... aku jgk manusia biasa..dalam 1ari..mungkin lbh byk dosa yang aku masukkan dlm "akaun" aku berbanding pahala..
apa yang da dlm hati aku..akan terpapar melalui riak wajah aku..
hhmmm...how can i say...akulah itu dan akulah ini!!

No comments: