Friday, January 18, 2008

kabur, kelam kabut dan merisaukan??

hhmmm...memang benar..rakyat mula mempersoalkan hak mereka. sama macam aku...kadang2 aku terpikir jugak nak baca dan teliti perlembagaan persekutuan dan akta2 tentang "kebebasan". sebelum ni aku hanya mendengar ideologi sesetengah pihak tentang apa itu kebebasan dan hak dalam negara demokrasi ni. hah....demokrasi cara Malaysia!! Malaysia negara demokrasi ke? rasa macam x jerr.

Malaysia sekarang kelam kabut kan?? ekonomi x stabil, sosial x stabil...politik lagi la x stabil!! kerajaan BN sekarang dah goyah. entahlah..macam2 kerenah pemimpin sekarang kan? pemimpin ke?? kerajaan n pembangkang sama ja.. yang dah dapat "kuasa" buat apa yang dia suka. yang tak dapat lagi cari jalan nak dapatkan "kuasa" dengan dedahkan kepincangan pihak yang "berkuasa". tapi kalo xda sapa yang dedahkan kepincangan...rakyat xtau jugak. tapi yang berusaha nak dapatkan "kuasa" ni boleh ke memimpin dan xkan ulang atau cipta kepincangan yang lain plak. jangan nanti kalo naik sama je.
pemerintahan hari ni plak...mengjengkelkan!! contohnya... Johari Ismail buat laporan polis terhadap PAK LAH.

{secara jenayah, mengarahkan dikecuali (expunge) tiga muka surat minit mesyuarat yang telah direkod pada mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO 28 Ogos 2006;Memandangkan tiga muka surat minit mesyuarat yang didakwa dilenyapkan atas arahan Presiden UMNO Ke 6 itu kononnya mengandungi arahan supaya digagalkan usaha oleh mantan Presiden UMNO Ke 5, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjadi perwakilan UMNO Bahagian Kubang Pasu ke Perhimpunan Agong Tahunan UMNO 2006,}-http://www.ladang.net.my

how can i say....politik memang mengjengkelkan!! hhmmm...nak kuar mengundi ke x ha?? @#$%^^&**(+%&$#@!!..akulah itu dan akulah ini..

No comments: