Wednesday, January 9, 2008

hari itu hari sabtu


5 januari 2008. hampir sebahagian budak-budak USM bangun awal. selalunya ari sabtu lah peluang sesekali nak bangun lambat tapi ari ni lain...

hari itu hari sabtu dan hari budak2 usm mengukir detik manis bersama angkasawan kita.
angkasawan........orang rusia panggil cosmonaut. orang china panggil taikonaut dan yang paling penting.......orang Malaysia panggil angkasawan.

isu pelancong angkasa?? ia sekadar propaganda. biarlah apa orang nak kata... kita tahu siapa kita. kita tahu keupayaan kita. kita tahu dari mana kita patut bermula... pelangcong angkasa adalah 'title' yang orang luar bagi..tapi apa 'title' kita pada angkasawan yang kita hantar mewakili Malaysia? ANGKASAWAN MALAYSIA.

betul kata dr. sms hari tu.... dia tak kisah apa yang orang lain cakap asalkan dia adlah angkasawan yang diiktiraf oleh rakyat Malaysia.

pada budak2 usm.....harap2 korang datang bukan nak tengok dr.sms tapi nak tengok, dengar dan cerap apa yang dikatakan oleh angkasawan kita. kepada bakal2 cikgu yang ada dlm DTSP hari tu...msg yang VC DAN DR.SMS cakap tu mmg terang dan jelas...moga anda terang dan jelas juga mengenainya.

hari itu hari sabtu....dia datang sebagai angkasawan kita dan bukan sebagai dr.sms. mengasyikkan??.......
tidur memang membuang masa. sama mcm aku....kalo bangun lambat mesti rasa menyesal sebab byk benda yang aku tak sempat buat kemudiannya....
hmmm....aku begitu dan aku juga begini..

No comments: