Thursday, January 10, 2008

simtom kuat tidur


hmmmmm...biasanya kita akan tidur lewat dan bangun lewat pada hari2 cuti... tapi kalo hari tak cuti pun kita bangun lewat jugak macam mana?? itulah namanya simtom kuat tido!!

secara purata kita perlukan 7-8 jam untuk tidur. tapi kalo dah melarat sampai 12-13 jam..... tu dah kes berat tu..

biasanya orang yang kuat tido ni ada beberapa kemungkinan...
1. dah 48 jam dia tak tido.
2. dia memang tak da keja nak buat hari tu.
3. dia memang tak nak buat apa2 hari tu.
4. dia memang pemalas!! sorry to say..

hari ini 1 muharam 1429H... selain murahkan senyuman, azam aku...nak kurangkan tidur.
banyak tidur....banyaklah benda yang kita tak sempat buat. semua orang ada 24 jam...sesungguhnya aku dalam kerugian kalau dalam 24 jam tu aku hanya guna 2-3 jam sahaja untuk buat benda2 yang bermanfaat.

kawan baik aku pernah ajar aku bagaiamna nak menambahkan kualiti hidup. thanks my beloved friends...nur syuhadah zainol.
aku ada segalanyan untuk membolehkan aku "berjaya".
hmmm...aku itu dan aku ini.

No comments: