Sunday, January 20, 2008

siapa sebenarnya yang bermasalah..?


erm...ntah la...aku pun tak tau siapa yang lebih bermasalah kalo xleh print assignment...student ker tauke kedai? rasanya student kot.. tapi si tauke2 kedai comp seluruh malaya ni tak kesian ke kat student2 neh...xsgnment nak kena anto n tetiba jer tak leh print plak..sedih o0o0..
aku da beberapa peristiwa yang boleh dikongsi bersama..


1. ari tu..aku buat resume..bila dah siap nak g la print..disebabkan dah malam...aku g print kat area desa aku jer la..n tetiba bila masuk tumbdrive kat comp tuan punya printer tu...sekali resume aku xleh baca la plak.

hah!! sok dah nak kena anto neh..camne ni.... cuba la buka dr sofrware len.. pun xleh gak. aku dah gelabah dah neh...aduh.. n bila dikenalpasti..masalahnya disebabkan aku pakai 'vista' n tuan punya printer tu pakai 'xp'.. nak x nak aku pun balik la pinjam laptop rumate aku n buat balik resume aku dr A-Z. 3 pagi baru tido!

tahap ke-hampeh-an aku makin menjadi bila aku g print kat tempat len...comp dia bleh plak baca resume aku dr 'vista'. huh!! penat jer buat balik resume tu.. ermm..akukah yang bersalah atau teknologi yang bangang!?

2. kawan aku, ah cheng (bdk PR) kena wat add utk promote dr sendiri..dh siap dah add dia. tinggal nak print jer lagi. tapi dia guna software print artist. aku pun xtau sapa yang xberteknologi dalam kes ni. nak dijadikan cerita...aku, rumate aku (bdk PR jgk) n ah cheng g la print tempat aku print resume aku ari tu.. n tetiba comp kat situ xleh baca plak xsgnment dia..fuh!! bleh gila camni!

aku dapat lihat riak kerisauan di wajah ah cheng...haha.."saya pun penah kena la ah cheng"!! ermm..tapi pandai plak budak ah cheng ni cover bagi xnmpak sgt yang dia tension. kami pun jelajah la satu sg dua tu g cari kedai yang bleh print add dia neh...turun naik, turun naik x jumpa jgk.. so kami pun decide g makan dulu pastu baru pk balik nak bt camna.

n bila dah abis ikhtiar...kami pun (pilihan terakhir) g bilik cikgu sal (bakal cikgu sebenarnya,senior) pastu install driver printer kak sal dlm laptop ah cheng n terus print...
begitulah ceritanya..

ternyata teknologi "mem-bangang-kan" kan??
hmm.. dalam hal ni, aku rasa la..(setelah majlis student2 yang kena print xsgnmnt kat kedai memutuskan) kalo si tauke2 kedai comp ni da semua software yang da dalam pasaran kan senang. xpayah la student2 nak tension2 kalo da masalah nak print xsgnmnt. kan student2 semua??
n kalo benda camtu menjadi realiti...mesti tauke2 kedai tu bleh kaya. eh....bleh kaya ker?? ah lantak la...asal aku xada masalah nak print xsngmnt.

err..xda idea sebenarnya.. (",).. ok..begitulah aku dan beginilah aku.

No comments: